Photoshop / Gimp
Szkolenie porusza wiele tematów z zakresu grafiki rastrowej od podstawowej obróbki zdjęć w programie Adobe Photoshop, poprzez zaawansowane techniki edycji obrazów, aż do tematów związanych z przygotowaniem materiałów reklamowych do druku.
Podstawy obsługi programu
- Zapoznanie się z interfejsem programu Adobe Photoshop
- Przestrzenie robocze
- Ustawienia
- Zapisywanie
- Modyfikacja
- Skróty klawiaturowe
Narzędzia
- Tworzenie i modyfikacja zaznaczeń
- Co można zrobić z maszerującymi mrówkami?
- Narzędzia zaznaczania
- Zaznaczanie prostokątne / eliptyczne
- Różne rodzaje lasso
- Szybkie zaznaczanie
- Różdżka
- Zakres koloru
- Narzędzia malarskie
- Pędzel
- Gradient
Warstwy
- Zasady pracy z warstwami
- Rodzaje warstw
- Pikselowe
- Dopasowania
- Wektorowe
- Tekstowe
- Operacje na warstwach
- Scalanie
- Spłaszczanie
- Kopiowanie
- Obiekty inteligentne
- Przekształcenia warstw
- Skalowania
- Swobodna transformacja
Maski
- Zasady pracy z maskami
- Modyfikacja
- Poprawianie krawędzi
- Wydzielanie obiektów z tła
Narzędzia retuszu
- Pędzel korygujący
- Punktowy pędzel korygujący
- Łatka
- Klonowanie
- Wypełnienie z uwzględnieniem zawartości
Filtry
- Galeria filtrów
- Rozmycia
- Wyostrzenia
- Odszumianie
- Filtry kreatywne
- Skraplanie
Efekty specjalne
- Dodawanie efektu do warstwy
- Rodzaje efektów
- Style
Tekst
- Rodzaje tekstu
- Dodawanie i modyfikacja warstw tekstowych
- Pojęcia typograficzne
- Czcionka / akapit – kluczowe panele
- Efekty tekstowe
Podstawowa korekta fotografii
- Rozdzielczość i rozmiary obrazu
- Kadrowanie i prostowanie zdjęć
- Korekcja charakterystyki tonalnej
- Korekta nasycenia barw, kontrastu i jasności zdjęć
- Konwertowanie zdjęć kolorowych do skali szarości
Techniki zaawansowane edycji zdjęć
- Zaawansowane techniki korekcji ekspozycji zdjęcia
- Tonowanie zdjęć czarno-białych
- Łączenie obrazów (fotomontaż)
- Edycja RAW
Wykorzystanie Photoshopa do tworzenia projektów typograficznych
- Projekt ulotki / wizytówki
- Zasady pracy z dużymi projektami – banery, plakaty
- Przygotowanie pliku do druku
Corel / Illustrator
Szkolenie wprowadzające do świata grafiki wektorowej, tworzenia krzywych, narzędzi do rysowania kształtów. Poruszane jest wiele zagadnień związanych z modyfikacją obiektów, łączeniem ich i przekształcaniem. Duży nacisk położony jest na pracę z kolorem, zarówno w przestrzeni RGB, jak i drukarskiej przestrzeni CMYK.
Teoria wektorów
- Różnice między wektorami a pikselami
- Programy do grafiki wektorowej a grafika rastrowa
Interfejs programu
- Rozmieszczenie elementów
- Pasek narzędzi
- Panele, okna dokowane
- Skróty klawiaturowe
- Przestrzenie robocze
Dokumenty
- Tworzenie nowego dokumentu
- Rozmiar i rozdzielczość
- Jednostki i skalowanie
- RGB czy CMYK
- Zmiana parametrów już istniejących dokumentów
Linie pomocnicze, prowadnice
- Jak dodawać i modyfikować
- Użycie praktyczne
- Siatki dokumentu
- Przyciąganie do…
Narzędzia rysunku
- Kształty podstawowe (kwadraty, elipsy, gwiazdy, wielokąty, spirale)
- Kształty złożone (kratki, transparenty, cliparty)
- Rysunek odręczny
o Krzywe Beziera
o Rysunek odręczny
Modyfikacja krzywych
- Narzędzie kształt / Narzędzie biała strzałka
- Kadrowanie, przycinanie
- Przekształcanie
- Nóż / gumka
- Falowanie, wklęśnięcie, wirowanie itp.
- Skalowanie, transformowanie
- Obracanie
- Odbijanie
Przekształcanie pikseli w krzywe
- Trasowanie / Zamień w krzywe
- Dobieranie parametrów
- Optymalizacja przekształceń
Praca z obiektami
- Zaznaczanie
- Praca z wieloma obiektami
- Kolejność
- Wyrównanie
- Rozmieszczenie
- Szybki kadr
- Grupowanie i praca z grupami
- Funkcje przekształcanie obiektów
o Spawanie, łączenie
o Odejmowanie, przycinanie
o Części wspólne
- Menager obiektów / Warstwy
Powielanie
- Podstawowe techniki kopiowania
- Duplikowanie
- Klonowanie
- Symbole i biblioteki symboli
Kolor
- Rodzaje wypełnień kolorystycznych, poszerzenie informacji
o Kolor jednolity
o Gradient
o Deseń, tekstura
o Wzór
- Obrys, kontur
o Rodzaje
o Modyfikacja
o Gradienty obrysu
Tekst
- Rodzaje tekstu
o Akapitowy
o Ozdobny
- Wstawianie i modyfikacja
- Kolor w tekście
- Formatowanie czcionki i akapitu
- Tekst na ścieżce
- Efekty tekstowe
- Style znakowe i akapitowe
Efekty specjalne
- Stosowanie efektów do obiektów
- Metamorfozy
- Głębie i efekty 3d, perspektywy
- Soczewki
- Cienie
- Przezroczystość
Pliki rastrowe
- Umieszczanie plików rastrowych w programach do grafiki wektorowej
- Co można, a czego nie z pikselami
- Przycinanie i rozmiar bitmap
- Dopasowanie obrazka
Projekty praktyczne
- Tworzenie projektu drukarskiego (wizytówki, ulotki)
- Tworzenie profesjonalnego logotypu
- Praktyczna typografia
Eksport i wydruk
- Ustawienia parametrów PDF do druku
- Opcje zapisu do JPG i innych formatów internetowych
- Spad
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z prostymi animacjami wykorzystywanymi na stronach www. Program szkolenia obejmuje:
Omówienie interfejsu programu Flash:
- Narzędzia służące do rysowania (prosta, elipsa, prostokąt, krzywa)
- Narzędzia służące do zaznaczania
- Obszar roboczy
- Okno warstw
- Linia czasowa
Ustawienia dokumentu (rozmiar, tło, szybkość animacji itd.)
Omówienie i zastosowanie rodzajów animacji
- Animacja poklatkowa
- Morfing
- Ruch
Omówienie obiektów używanych w poszczególnych rodzajach animacji
- Grupy
- Symbole graficzne
- Klipy
- Przyciski
Omówienie i zastosowanie warstw
- Normal
- Mask/Masked
- Guide/Guided
Publikacja animacji
Umieszczanie animacji na stronach WWW
Omówienie tekstu
- Static Text
- Dynamic Text
- Input Text
Omówienie przycisków
- Tworzenie prostych przycisków
- Tworzenie animowanych przycisków
Składnia języka Action Script
Najczęściej wykorzystywane akcje:
- Play
- Stop
- GetURL
- TellTarget / With
- Goto
- LoadMovie
Dopisywanie skryptów do:
- Tekstu
- Ujęć kluczowych
- Przycisków
- Movie Clipów
Szkolenie dwustopniowe skierowane do osób zajmujących się w pracy zawodowej obróbka materiałów dźwiękowych analogowych i cyfrowych. Kurs ten jest przewidziany również dla hobbistów muzycznych potrzebujących wiedzy i umiejętności w operacjach na dźwięku. Zajęcia realizowane są technika warsztatową, uczestnicy poznają techniki konwersji i obróbki dźwięku oraz uzyskują umiejętności z zakresu obsługi i wykorzystania sprzętu audio.
Realizowana tematyka:
Rodzaje zapisu:
- Dźwięk i nośniki analogowe
- Charakterystyka dźwięku analogowego, oraz nośników analogowych
- Charakterystyka dźwięku cyfrowego, oraz nośników cyfrowych
Przegląd oprogramowania do obróbki dźwięku
Opis najważniejszych funkcji programów
Przenoszenie nagrań
- Dobór sprzętu do przenoszenia nagrań z nośników analogowych na cyfrowe.
- Podłączanie gramofonu i magnetofonu analogowego do komputera.
- Rodzaje wejść, wyjść, kabli, wtyczek.
- Przygotowanie nośników i ustawień sprzętu analogowego do przenoszenia nagrań na komputer.
- Przenoszenie dźwięku analogowego na dysk twardy komputera w formacie WAV i mp3
Przetwarzanie plików dźwiękowych
Rodzaje i charakterystyka formatów dźwięku cyfrowego
Obróbka dźwięku cyfrowego:
- Konwersja do innego formatu
- Oczyszczanie dźwięku z trzasków
- Usuwanie szumów w sygnale muzycznym
- Usuwanie szumów nośnika
Dobór odpowiedniej głośności dźwięku
- Wyciszanie ścieżek
- Nakładanie innych ścieżek
- Zmiana tempa odtwarzania
- Wyciszanie wokalu
- Użycie korektora graficznego w celu uwydatnienia niskich, lub wysokich tonów
- Zastosowanie filtrów (echo, chór itp.)
Tworzenie płyty DVD audio
- Przegrywanie Audio CD za pomocą programu EAC do pojedynczego pliku WAV i arkusza dyrektyw
- Projektowanie DVD audio w programie wavelab 5
- Zapis projektu na nośniku
Tworzenie dźwięku wielokanałowego 5.1
Konwersja stereo do mono
Rozdzielanie dźwięku mono na 6 kanałów
Tworzenie pliku Dolby Digital 5.1
Tworzenie pliku DTS 5.1
Zapisywanie dźwięku na płytę CD, DVD w różnych formatach
Jedną z naszych realizacji było szkolenie dla Narodowego Archiwum Cyfrowego – zobacz
Szkolenie przewidziane jest do realizacji dwustopniowej. Podobnie jak obróbka dźwięku jest unikatem na rynku szkoleń informatycznych. W ramach szkolenia planowane są ćwiczenia warsztatowe z obsługi i zaawansowanego wykorzystania platformy sprzętowej video i audio-video. Uczestnicy poznają również techniki edycji i obróbki materiałów video.
Realizowana tematyka:
Omówienie formatów analogowych (vis) oraz cyfrowych f(dvd, avi, rmvb, amv)
Importowanie materiału video
- Podłączenie sprzętu (magnetowidu) do komputera
- Rodzaje wejść, wyjść, kabli, wtyczek.
- Przygotowanie nośnika i ustawień sprzętu analogowego do przenoszenia materiału video na komputer.
Edycja materiału źródłowego
- Edycja pliku filmowego
- Wycinanie sekwencji filmu
- Dzielenie na rozdziały
- Konwersja do formatu dvd lub avi
Cyfrowa obróbka plików wideo
- Wgrywanie na dysk twardy komputera filmu dvd
- Oddzielanie dźwięku od obrazu dvd
- Oddzielenie dźwięku od obrazu avi
- Poprawa jakości
Łączenie obrazu i dźwięku (dołożenie dowolnego dźwięku do obrazu)
- Konwersja dvd do avi
- Konwersja avi do dvd
Wklejanie napisów
Dołączanie Menu do filmu
Zapis na nośniku
Tematyka szkolenia:
- Obsługa programów do grafiki rastrowej –retusz i korekcja zdjęć i obrazów - Obsługa programów do grafiki wektorowej – projektowanie ulotek, folderów, bannerów reklamowych - Fotografia reklamowa – warsztaty fotograficzneEgzaminy i certyfikacja:
ECDL S4 - Edycja obrazówAdobe Photoshop
Corel Draw
Adobe Illustrator
Fotografia reklamowa, warsztaty fotograficznev
Kompleksowe szkolenie dla przyszłych architektów, projektantów wizualizacji 3D i trójwymiarowych animacji komputerowych. Szkolenie zakończone egzaminem i Międzynarodowy Certyfikatem Graphisoftu, opcjonalnie również egzaminem ECDL S8 – CAD.
Szkolenie realizowane w oparciu o oprogramowanie: ArchiCad, Artlantis, 3dsMax.
3ds Max
- Projektowanie i wizualizacje - Archicad środowisko pracy – nawigacja
- Praca w systemie projektu
- Przygotowanie ustawień programu
- Praca z obiektami w przestrzeni
- Rysowanie i edycja linii
- Tworzenie geometrii 3D
- Modelowanie metodą Low-Poly
- Tworzenie i nakładanie materiałów
- Światła i kamery
- Modelowanie z wykorzystaniem nowych narzędzi Graffite Tools
- Błyskawiczne tworzenie pomieszczeń dla wizualizacji wewnętrznych i reklamowych
- Wykorzystanie grawitacji związanej z modyfikatorem Cloth
- Tworzenie efektów organicznych z wykorzystaniem modyfikatora Hair&Fu
- Tworzenie materiału siatkowego z właściwościami fizycznymi bez tekstury jako główne narzędzie prezentacji koncepcji (kilka metod)
- Wykorzystanie systemów cząsteczkowych do szybkiego tworzenia krajobrazu z drzewami i głazami narzutowymi
- Narzędzia do przyspieszania renderingu dużej liczby identycznych obiektów
- Światła fotometryczne w wizualizacji
- MentalRay jako podstawowe narzędzie obrazowania
- Wykorzystanie Render Elements do analizy renderingu oraz do tworzenia warstw niezbędnych do dalszej obróbki w aplikacjach takich jak Adobe Photoshop i Autodesk Combustion
- Wykorzystanie SkinelineRenderer i Radiocity jako alternatywnego mechanizmu renderingu scen (różnice w obrazowaniu i zasada działania)
- Wykorzystanie materiałów Mate oraz Camera Map do przenoszenia efektów z wizualizowanej sceny na płaskie tło zdjęciowe
- Animacja dookólna i zewnętrzna budynku z wykorzystaniem modyfikatora PathDeform
- Unikanie efektu migotania oświetlenia sceny podczas animacji
Archicad
- Podstawy pracy z programem Artlantis
- Rysowanie zgodne z wymiarami.
- Praca na warstwach
- Narzędzie strop
- Praca z bibliotekami dodatkowymi
- Ustawienia światła w Archicadzie
- Eksport
- Podstawy Artlantisa
- Teksturowanie sceny
- Shadery
- Wizualizacja sceny
- Rysunki techniczne
- Drukowanie projektów
Artlantis
- Podstawy programu
- Poruszanie się po scenie
- Podgląd 2D i 3D
- Przyporządkowanie obiektów.
- Postcards
- Shadery
- Rodzaje świateł i ich parametry.
- Technika oświetlania sceny
- Render