Photoshop / Gimp

Szkolenie porusza wiele tematów z zakresu grafiki rastrowej od podstawowej obróbki zdjęć w programie Adobe Photoshop, poprzez zaawansowane techniki edycji obrazów, aż do tematów związanych z przygotowaniem materiałów reklamowych do druku.

Podstawy obsługi programu

  • Zapoznanie się z interfejsem programu Adobe Photoshop
  • Przestrzenie robocze
    • Ustawienia
    • Zapisywanie
    • Modyfikacja
  • Skróty klawiaturowe

Narzędzia

  • Tworzenie i modyfikacja zaznaczeń
  • Co można zrobić z maszerującymi mrówkami?
  • Narzędzia zaznaczania
    • Zaznaczanie prostokątne / eliptyczne
    • Różne rodzaje lasso
    • Szybkie zaznaczanie
    • Różdżka
    • Zakres koloru
  • Narzędzia malarskie
    • Pędzel
    • Gradient

Warstwy

  • Zasady pracy z warstwami
  • Rodzaje warstw
    • Pikselowe
    • Dopasowania
    • Wektorowe
    • Tekstowe
  • Operacje na warstwach
    • Scalanie
    • Spłaszczanie
    • Kopiowanie
  • Obiekty inteligentne
  • Przekształcenia warstw
    • Skalowania
    • Swobodna transformacja

Maski

  • Zasady pracy z maskami
  • Modyfikacja
  • Poprawianie krawędzi
  • Wydzielanie obiektów z tła

Narzędzia retuszu

  • Pędzel korygujący
  • Punktowy pędzel korygujący
  • Łatka
  • Klonowanie
  • Wypełnienie z uwzględnieniem zawartości

Filtry

  • Galeria filtrów
  • Rozmycia
  • Wyostrzenia
  • Odszumianie
  • Filtry kreatywne
  • Skraplanie

Efekty specjalne

  • Dodawanie efektu do warstwy
  • Rodzaje efektów
  • Style

Tekst

  • Rodzaje tekstu
  • Dodawanie i modyfikacja warstw tekstowych
  • Pojęcia typograficzne
  • Czcionka / akapit – kluczowe panele
  • Efekty tekstowe

Podstawowa korekta fotografii

  • Rozdzielczość i rozmiary obrazu
  • Kadrowanie i prostowanie zdjęć
  • Korekcja charakterystyki tonalnej
  • Korekta nasycenia barw, kontrastu i jasności zdjęć
  • Konwertowanie zdjęć kolorowych do skali szarości

Techniki zaawansowane edycji zdjęć

  • Zaawansowane techniki korekcji ekspozycji zdjęcia
  • Tonowanie zdjęć czarno-białych
  • Łączenie obrazów (fotomontaż)
  • Edycja RAW

Wykorzystanie Photoshopa do tworzenia projektów typograficznych

  • Projekt ulotki / wizytówki
  • Zasady pracy z dużymi projektami – banery, plakaty
  • Przygotowanie pliku do druku

 

Corel / Illustrator

Szkolenie wprowadzające do świata grafiki wektorowej, tworzenia krzywych, narzędzi do rysowania kształtów. Poruszane jest wiele zagadnień związanych z modyfikacją obiektów, łączeniem ich i przekształcaniem. Duży nacisk położony jest na pracę z kolorem, zarówno w przestrzeni RGB, jak i drukarskiej przestrzeni CMYK.

Teoria wektorów

  • Różnice między wektorami a pikselami
  • Programy do grafiki wektorowej a grafika rastrowa

Interfejs programu

  • Rozmieszczenie elementów
  • Pasek narzędzi
  • Panele, okna dokowane
  • Skróty klawiaturowe
  • Przestrzenie robocze

Dokumenty

  • Tworzenie nowego dokumentu
  • Rozmiar i rozdzielczość
  • Jednostki i skalowanie
  • RGB czy CMYK
  • Zmiana parametrów już istniejących dokumentów

Linie pomocnicze, prowadnice

  • Jak dodawać i modyfikować
  • Użycie praktyczne
  • Siatki dokumentu
  • Przyciąganie do…

Narzędzia rysunku

  • Kształty podstawowe (kwadraty, elipsy, gwiazdy, wielokąty, spirale)
  • Kształty złożone (kratki, transparenty, cliparty)
  • Rysunek odręczny

o Krzywe Beziera

o Rysunek odręczny

Modyfikacja krzywych

  • Narzędzie kształt / Narzędzie biała strzałka
  • Kadrowanie, przycinanie
  • Przekształcanie
  • Nóż / gumka
  • Falowanie, wklęśnięcie, wirowanie itp.
  • Skalowanie, transformowanie
  • Obracanie
  • Odbijanie

Przekształcanie pikseli w krzywe

  • Trasowanie / Zamień w krzywe
  • Dobieranie parametrów
  • Optymalizacja przekształceń

Praca z obiektami

  • Zaznaczanie
  • Praca z wieloma obiektami
  • Kolejność
  • Wyrównanie
  • Rozmieszczenie
  • Szybki kadr
  • Grupowanie i praca z grupami
  • Funkcje przekształcanie obiektów

o Spawanie, łączenie

o Odejmowanie, przycinanie

o Części wspólne

  • Menager obiektów / Warstwy

Powielanie

  • Podstawowe techniki kopiowania
  • Duplikowanie
  • Klonowanie
  • Symbole i biblioteki symboli

Kolor

  • Rodzaje wypełnień kolorystycznych, poszerzenie informacji

o Kolor jednolity
o Gradient
o Deseń, tekstura
o Wzór

  • Obrys, kontur

o Rodzaje
o Modyfikacja
o Gradienty obrysu

Tekst

  • Rodzaje tekstu

o Akapitowy
o Ozdobny

  • Wstawianie i modyfikacja
  • Kolor w tekście
  • Formatowanie czcionki i akapitu
  • Tekst na ścieżce
  • Efekty tekstowe
  • Style znakowe i akapitowe

Efekty specjalne

  • Stosowanie efektów do obiektów
  • Metamorfozy
  • Głębie i efekty 3d, perspektywy
  • Soczewki
  • Cienie
  • Przezroczystość

Pliki rastrowe

  • Umieszczanie plików rastrowych w programach do grafiki wektorowej
  • Co można, a czego nie z pikselami
  • Przycinanie i rozmiar bitmap
  • Dopasowanie obrazka

Projekty praktyczne

  • Tworzenie projektu drukarskiego (wizytówki, ulotki)
  • Tworzenie profesjonalnego logotypu
  • Praktyczna typografia

Eksport i wydruk

  • Ustawienia parametrów PDF do druku
  • Opcje zapisu do JPG i innych formatów internetowych
  • Spad

 

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z prostymi animacjami wykorzystywanymi na stronach www. Program szkolenia obejmuje:

Omówienie interfejsu programu Flash:

  • Narzędzia służące do rysowania (prosta, elipsa, prostokąt, krzywa)
  • Narzędzia służące do zaznaczania
  • Obszar roboczy
  • Okno warstw
  • Linia czasowa

Ustawienia dokumentu (rozmiar, tło, szybkość animacji itd.)

Omówienie i zastosowanie rodzajów animacji

  • Animacja poklatkowa
  • Morfing
  • Ruch

Omówienie obiektów używanych w poszczególnych rodzajach animacji

  • Grupy
  • Symbole graficzne
  • Klipy
  • Przyciski

Omówienie i zastosowanie warstw

  • Normal
  • Mask/Masked
  • Guide/Guided

Publikacja animacji

Umieszczanie animacji na stronach WWW

Omówienie tekstu

  • Static Text
  • Dynamic Text
  • Input Text

Omówienie przycisków

  • Tworzenie prostych przycisków
  • Tworzenie animowanych przycisków

Składnia języka Action Script

Najczęściej wykorzystywane akcje:

  • Play
  • Stop
  • GetURL
  • TellTarget / With
  • Goto
  • LoadMovie

Dopisywanie skryptów do:

  • Tekstu
  • Ujęć kluczowych
  • Przycisków
  • Movie Clipów

Szkolenie dwustopniowe skierowane do osób zajmujących się w pracy zawodowej obróbka materiałów dźwiękowych analogowych i cyfrowych. Kurs ten jest przewidziany również dla hobbistów muzycznych potrzebujących wiedzy i umiejętności w operacjach na dźwięku. Zajęcia realizowane są technika warsztatową, uczestnicy poznają techniki konwersji i obróbki dźwięku oraz uzyskują umiejętności z zakresu obsługi i wykorzystania sprzętu audio.

Realizowana tematyka:

Rodzaje zapisu:

  • Dźwięk i nośniki analogowe
  • Charakterystyka dźwięku analogowego, oraz nośników analogowych
  • Charakterystyka dźwięku cyfrowego, oraz nośników cyfrowych

Przegląd oprogramowania do obróbki dźwięku

Opis najważniejszych funkcji programów

Przenoszenie nagrań

  • Dobór sprzętu do przenoszenia nagrań z nośników analogowych na cyfrowe.
  • Podłączanie gramofonu i magnetofonu analogowego do komputera.
  • Rodzaje wejść, wyjść, kabli, wtyczek.
  • Przygotowanie nośników i ustawień sprzętu analogowego do przenoszenia nagrań na komputer.
  • Przenoszenie dźwięku analogowego na dysk twardy komputera w formacie WAV i mp3

Przetwarzanie plików dźwiękowych

Rodzaje i charakterystyka formatów dźwięku cyfrowego

Obróbka dźwięku cyfrowego:

  • Konwersja do innego formatu
  • Oczyszczanie dźwięku z trzasków
  • Usuwanie szumów w sygnale muzycznym
  • Usuwanie szumów nośnika

Dobór odpowiedniej głośności dźwięku

  • Wyciszanie ścieżek
  • Nakładanie innych ścieżek
  • Zmiana tempa odtwarzania
  • Wyciszanie wokalu
  • Użycie korektora graficznego w celu uwydatnienia niskich, lub wysokich tonów
  • Zastosowanie filtrów (echo, chór itp.)

Tworzenie płyty DVD audio

  • Przegrywanie Audio CD za pomocą programu EAC do pojedynczego pliku WAV i arkusza dyrektyw
  • Projektowanie DVD audio w programie wavelab 5
  • Zapis projektu na nośniku

Tworzenie dźwięku wielokanałowego 5.1

Konwersja stereo do mono

Rozdzielanie dźwięku mono na 6 kanałów

Tworzenie pliku Dolby Digital 5.1

Tworzenie pliku DTS 5.1

Zapisywanie dźwięku na płytę CD, DVD w różnych formatach

Jedną z naszych realizacji było szkolenie dla Narodowego Archiwum Cyfrowego – zobacz

Szkolenie przewidziane jest do realizacji dwustopniowej. Podobnie jak obróbka dźwięku jest unikatem na rynku szkoleń informatycznych. W ramach szkolenia planowane są ćwiczenia warsztatowe z obsługi i zaawansowanego wykorzystania platformy sprzętowej video i audio-video. Uczestnicy poznają również techniki edycji i obróbki materiałów video.

Realizowana tematyka:

Omówienie formatów analogowych (vis) oraz cyfrowych f(dvd, avi, rmvb, amv)

Importowanie materiału video

  • Podłączenie sprzętu (magnetowidu) do komputera
  • Rodzaje wejść, wyjść, kabli, wtyczek.
  • Przygotowanie nośnika i ustawień sprzętu analogowego do przenoszenia materiału video na komputer.

Edycja materiału źródłowego

  • Edycja pliku filmowego
  • Wycinanie sekwencji filmu
  • Dzielenie na rozdziały
  • Konwersja do formatu dvd lub avi

Cyfrowa obróbka plików wideo

  • Wgrywanie na dysk twardy komputera filmu dvd
  • Oddzielanie dźwięku od obrazu dvd
  • Oddzielenie dźwięku od obrazu avi
  • Poprawa jakości

Łączenie obrazu i dźwięku (dołożenie dowolnego dźwięku do obrazu)

  • Konwersja dvd do avi
  • Konwersja avi do dvd

Wklejanie napisów

Dołączanie Menu do filmu

Zapis na nośniku

Kompleksowe szkolenie dla grafików komputerowych obejmujące grafikę rastrową, wektorową oraz warsztaty z fotografii reklamowej.  Uczestnik szkolenia pozna techniki obróbki i retuszu zdjęć, przygotowywanie projektów graficznych stron internetowych (layoutów), cięcie grafiki, wektorowe projektowanie graficzne  m.in. folderów, ulotek, bannerów, techniki pracy w grafice wektorowej. Szkolenie uzupełnione o moduł fotografii reklamowej z warsztatami fotograficznymi również w plenerze.

Tematyka szkolenia:

- Obsługa programów do grafiki rastrowej –retusz i korekcja zdjęć i obrazów - Obsługa programów do grafiki wektorowej – projektowanie ulotek, folderów, bannerów reklamowych - Fotografia reklamowa – warsztaty fotograficzne

Egzaminy  i certyfikacja:

ECDL S4 - Edycja obrazów

Adobe Photoshop

  • Podstawy pracy z programem
  • Nowy dokument
  • Zapisywanie
  • Nawigacja i poruszanie się po programie. Przestrzenie robocze
  • Narzędzia w programie
  • Tekst
  • Selekcje
  • Kolor. Zarządzanie paletą, mieszanie barw, kuler.
  • Maska
  • Retusz obrazu
  • Warstwy
  • Korzystanie z dodatkowych narzędzi: Tworzenie wzorów, definiowanie ustawień nowych pędzli
  • Fotomontaż
  • Modyfikowanie obiektów
  • Sprawdzanie, eksport, druk
  • Elementy animacji 2D
  • Elementy 3D w Photoshopie

  • Corel Draw

  • Wprowadzenie do grafiki wektorowej
  • Omówienie podstawowych funkcji programu
  • Nawigacja wewnątrz programu i poszczególnych dokumentów
  • Tworzenie i ustawianie parametrów nowego dokumentu
  • Linie pomocnicze
  • Rysowanie kształtów podstawowych
  • Narzędzia rysowania w Corel Draw
  • Krzywe
  • Praca z obiektami: zaznaczanie, przesuwanie, transformacje
  • Rozmieszczanie obiektów: kolejność, wyrównanie
  • Spawanie i funkcje kształtowania
  • Kopiowanie obiektów
  • Kolor – podstawy
  • Kadrowanie i przycinanie obiektów
  • Efekty specjalne
  • Tworzenie ilustracji, prostych grafik i ikon
  • Praca z tekstem
  • Eksportowanie dokumentu i zapis

  • Adobe Illustrator

  • Podstawy pracy z programem
  • Nowy dokument i obszary robocze
  • Zapisywanie
  • Nawigacja
  • Obszar roboczy
  • Rysowanie kształtów
  • Warstwy
  • Praca z mapami bitowymi
  • Tekst
  • Kolor
  • Pędzle
  • Podstawy 3D

  • Fotografia reklamowa, warsztaty fotograficznev

  • Podstawy pracy z aparatem cyfrowym
  • Podstawy kompozycji i perspektywy
  • Ćwiczenia praktyczne

  • Kompleksowe szkolenie dla przyszłych architektów, projektantów wizualizacji 3D i trójwymiarowych animacji komputerowych. Szkolenie zakończone egzaminem i Międzynarodowy Certyfikatem Graphisoftu, opcjonalnie również egzaminem ECDL S8 – CAD.

    Szkolenie realizowane w oparciu o oprogramowanie: ArchiCad, Artlantis, 3dsMax.


    3ds Max

    • Projektowanie i wizualizacje - Archicad środowisko pracy – nawigacja
    • Praca w systemie projektu
    • Przygotowanie ustawień programu
    • Praca z obiektami w przestrzeni
    • Rysowanie i edycja linii
    • Tworzenie geometrii 3D
    • Modelowanie metodą Low-Poly
    • Tworzenie i nakładanie materiałów
    • Światła i kamery
    • Modelowanie z wykorzystaniem nowych narzędzi Graffite Tools
    • Błyskawiczne tworzenie pomieszczeń dla wizualizacji wewnętrznych i reklamowych
    • Wykorzystanie grawitacji związanej z modyfikatorem Cloth
    • Tworzenie efektów organicznych z wykorzystaniem modyfikatora Hair&Fu
    • Tworzenie materiału siatkowego z właściwościami fizycznymi bez tekstury jako główne narzędzie prezentacji koncepcji (kilka metod)
    • Wykorzystanie systemów cząsteczkowych do szybkiego tworzenia krajobrazu z drzewami i głazami narzutowymi
    • Narzędzia do przyspieszania renderingu dużej liczby identycznych obiektów
    • Światła fotometryczne w wizualizacji
    • MentalRay jako podstawowe narzędzie obrazowania
    • Wykorzystanie Render Elements do analizy renderingu oraz do tworzenia warstw niezbędnych do dalszej obróbki w aplikacjach takich jak Adobe Photoshop i Autodesk Combustion
    • Wykorzystanie SkinelineRenderer i Radiocity jako alternatywnego mechanizmu renderingu scen (różnice w obrazowaniu i zasada działania)
    • Wykorzystanie materiałów Mate oraz Camera Map do przenoszenia efektów z wizualizowanej sceny na płaskie tło zdjęciowe
    • Animacja dookólna i zewnętrzna budynku z wykorzystaniem modyfikatora PathDeform
    • Unikanie efektu migotania oświetlenia sceny podczas animacji

    Archicad

    • Podstawy pracy z programem Artlantis
    • Rysowanie zgodne z wymiarami.
    • Praca na warstwach
    • Narzędzie strop
    • Praca z bibliotekami dodatkowymi
    • Ustawienia światła w Archicadzie
    • Eksport
    • Podstawy Artlantisa
    • Teksturowanie sceny
    • Shadery
    • Wizualizacja sceny
    • Rysunki techniczne
    • Drukowanie projektów

    Artlantis

    • Podstawy programu
    • Poruszanie się po scenie
    • Podgląd 2D i 3D
    • Przyporządkowanie obiektów.
    • Postcards
    • Shadery
    • Rodzaje świateł i ich parametry.
    • Technika oświetlania sceny
    • Render